Сторінки

вівторок, 3 березня 2020 р.

Графічний диктант – прийом для розвитку уяви і опанування азів математики. 


Графічний диктант – створення схематичного малюнка на аркушах у клітинку. Зображення може створюватись під диктовку вчителя, за завданням, в якому вказані стрілочки (для напряму) і цифри (визначення відстані) або, домальовуючи шаблонний контур.
Однак, це не просто малювання клітинками, а й відмінний спосіб для розвитку уяви і уважності у дітей віком від 5 до 10 років. До того ж, це захопливе і дійсно корисне заняття.

Графічні диктанти розвивають:

  • вміння рахувати;
  • розуміння симетрії;
  • орієнтування у напрямках руху (вгору, вниз, вліво, вправо, за діагоналлю);
  • довільну уяву;
  • дрібну моторику і координацію рухів;
  • уважність, пам`ять і посидючість.
Найкраще такі вправи виконувати на уроках математики. Адже зміст завдань пов'язаний зі створенням геометричних фігур, рахунком та обчисленням координат. Учитель повинен роздати всім школярам спеціальні бланки, на яких будуть намальовані клітинки, також знадобляться звичайний і кольорові олівці та гумка. 
У якості шаблонів для графічних диктантів можна використовувати зображення різних тварин, будівель, транспортних засобів або візерунки. 

Правила малювання за клітинками 

На перших етапах вчителю необхідно ставити на папері точку старту на розі клітин. Вона повинна бути в такому місці, щоб дитина, повторюючи візерунок, змогла його помістити на аркуші. 
Згодом точку відліку учні можуть ставити самостійно, за інструкцією вчителя про те, скільки клітин потрібно відступити зверху і з лівого краю аркуша. 

Також слід наголосити такі умови:

  1. Один крок – 1 клітина;
  2. Стрілочка – вказання напрямку руху;
  3. Кінець попереднього є початком для наступного кроку. 
Якщо дитина виконала всі умови завдання вірно, то в результаті вийде цікавий візерунок чи силует, який згодом можна розмалювати кольоровими олівцями. 

Формати графічних диктантів:

Існує кілька методик здійснення графічного диктанту, кожна з яких має певні переваги і відрізняється складністю виконання. Підбираючи спосіб проведення роботи, потрібно враховувати вік учнів. 
 Симетрія.  Такий диктант являє собою зображення, яке виконане тільки з одного боку. Учневі потрібно самостійно домалювати другу половину малюнка, чітко відтворюючи симетрію першої частини зображення.
Приклад завдання для графічного диктанту такого типу:

 За зразком.  Педагогу потрібно роздрукувати шаблони зображення і роздати усім дітям. Учні повинні скопіювати їх на свій аркуш. Щоб малюнок був ідентичний шаблону, необхідно уважно дивитися на зразок і повторювати лінії. Виконання завдань такого типу сприяє виробленню посидючості і терпіння, а також розвиває зорову увагу.
Приклад завдання для графічного з відтворенням малюнку:

 За стрілочками.  Кожен учень отримує аркуш із шаблоном, на якому позначено точку старту, а також інструкцію, в якій стрілочками послідовно вказано напрямки і кількість кроків, які потрібно щоразу прокреслити, рухаючись у певний бік. Завдання такого типу дозволяють напрацювати навичку орієнтування у напрямках, закріпити вміння рахування і розвивають уважність і концентрацію уваги. 
Приклад виконаного завдання графічного диктанту з використанням стрілочок:

 Слуховий.  Передбачає послідовне креслення зображення під диктовку педагога. Учитель диктує школярам точку старту, а також кількість клітинок і напрям руху, в якому треба креслити, щоб отримати певне зображення. Після завершення диктанту отримані зображення звіряються зі зразком.
Приклад шаблону завдання, які отримують учні для виконання графічного диктанту з використанням стрілочок на слух:


Немає коментарів:

Дописати коментар